fredag 23 november 2012

Ska vi pyssla tillsammans i morgon?

I morgon lördag kl. 11 kan barn och deras förälder/annan vuxen göra Julgransinvånare tillsammans med mig på Bokskåpet i Göteborg. Från ca 5 år och uppåt.

Vad är julgransinvånare?
I en färsk julgran finns det tusentals kvalster, skalbaggar och andra liknande varelser. Läskigt? Ingen fara, de är ju så små och vi märker dem knappt. Men visst skulle det vara spännande om vi kunde förstora upp några? För hur ser de ut, egentligen ... Vi passar på att fantisera om de där små rackarna vi aldrig sett, och gör juliga invånare som vill bo i granar.

Blir du sugen, men inte kan komma så kan du förstås läsa mer och se hur man gör i Julpyssla tillsammans, sidorna 48-49. Vill du veta mer om mina skapande verkstäder, läs gärna i min blogg, t.ex. det här inlägget - när jag gjorde Deckarskägg & lösmustascher med barn i Åmål.

Precis som med alla medlemmar i Barnboksnätet - kan en arrangör boka besök av mig via Författarförmedlingen, Författarcentrum Väst. Prata med hjälpsamme bokaren Kennet Klemets, så berättar han mer om hur det går till och vad det kostar. Han kan även tipsa om andra författare och illustratörer som passar arrangörens behov.

2 kommentarer:

Arro sa...

Julgransinvånare, det låter spännande. Julgranen får nog en helt ny dimension med några jättekvalster. Kul (jul-)idé!

Ingela Jonasson sa...

Hej Arro!
Roligt att du gillar idén! Kika i din återvinning innan du bär iväg med den - kanske finns det en bra grund för att bygga lite nytt till granen där... ;-)
Och nya dimensioner är ju alltid (?) spännande.
/ingela