fredag 9 juli 2010

trädgården

När jag gick ut till min trädgård för att beundra de nymålade borden blev jag besviken. Det blå bordet var ganska fint men det vita hade regnet hjälpt tll med och troligen tyckt att det var för jämnt. Det såg ut som bordet hade fått vattenkoppar. Jag försökte trycka ner blåsorna men de hoppade upp igen.
Jag gick in och började sätta i krokarna till de nytvättade gardinerna. De ramlade av hela tiden och när jag äntligen skulle sätta upp gardinerna ramlade ett fäste ner i golvet.

Göran är bra på det och jag väntar tills han kommer i kväll, fast det irriterar mig en del men höga höjder gillar jag inte. Nu har det hänt två saker och jag är vidskeplig därför klättrar jag inte  på en stege idag.
Min trädgård ger mig ro och jag målar av färgerna som sprakar från mina rosor.Jag går ut igen och beundrar rosorna. Stora gröna tomater hänger inne i växthuset. Rosen Uelster skall ge skugga rosen närmast bilden är  Charles de Milles och doftar så jag nästan ramlar omkull av lycka.Solen skiner och jag skall fortsätta att trycka några grafiska blad och det är svårt att vara inne, men belöningen blir ett bad i havet.
Anita Steiner

1 kommentar:

Jessika sa...

ja, det är mycket svårt att vara inne:)
Själv flyttar jag ut nu och tar ritblocket med till sommarprataren under rosorna.