torsdag 8 juli 2010

Tillbaka till skeppet Götheborg


När jag stod i matkön på kanondäck hörde jag någon ropa "Anita, Anita".Det var Conny Åquist, den gulligaste journalisten som finns, från Torslanda-Tidningen. Han hade mönstrat på tillsamman med Maria Fridén fotograf, i Frederikshavn. Det blev flera sidor i Torslanda tidning om Götheborg och vi kom med.
Anita Steiner 

Jag öste på med frukt i youghurten idag. Jordgubbar, banan och kiwi och lyssande på Tintin i radion.

I dag skall jag trycka några grafiska blad men först måste jag lägga papper i blöt och i press mellan makulaturpapper. Det är regn i luften och vinden ökar perfekt för att vara hos tryckpressen och njuta av doften från trycksvärtan. Det är svårare att trycka när det är varmt och torrt i luften då måste jag ställa in en balja med vatten i tryckrummet. Sedan fortsätter jag att rama in några oljor.Boken läste jag ut och den skall in till biblioteket idag. Den var intressant hon kunde få ihop personerna bra.
Anita Steiner

Inga kommentarer: