måndag 28 juni 2010

HERRE GUD, FRU GUD OCH LILLSKVIMPEN JESUS,

som en känd fotograf och skribent brukar säga. Ett mycket användbart uttryck har det visat sig, prova själv får du se.
Som tillexempel nu när jag har bloggvecka och vi nyss på två hjul sladdade in på garageuppfarten.
Klockan är snart midnatt och första bloggdagen är strax tillända och jag hittar inte bloggmanualen och ett foto vet jag inte hur jag ska lyckas klistra in.

Och vad i allsin dar ska jag blogga om?
Att resan från djupaste Dalarna (i sprillans ny midsommarskrud) hit ner till Mölndal mestadels gick i blått och illande grönt, med små, små inslag av falurött? Att alltså SOMMAREN HAR ANLÄNT!
Och att filmen om vårt fagra sommarsverige som flimmrade utanför vindrutorna ackompanjerades av Christian Olssons vackra svenska då han kommenterade matchen mellan Brasilien och Chile på P4.
Har ni hört honom? Hur han trixar och bollar med orden. Jag hade inte en aning om att fotboll kunde vara så roligt! Vilka halsbrytande liknelser, associationer och informationer på så ytterst få sekunder!
I morgon tror jag att jag ska reta upp några kattälskare. Eller kanske filosofera om fotvandring, luffartendenser och walkabouter. Nu ska vi se om jag kan få in en bild innan tolvslaget. Sov gott!


Kristina Westerlund, på bilden på luffen på Elba på RIKTIGA midsommarn nämligen på sommarsolståndets dag.

1 kommentar:

BBN sa...

Ta det lungt, ta ett djupt andetag, du har hela veckan kvar! :)
/Pia