torsdag 17 juni 2010

Ganska stökig framtid

Jag delar kontor med en vän. Hans skrivbord är blankt och tomt, och i hans hylla står allt i prydliga rader. Mitt skrivord är överlastat med papper, böcker, pennor, högar. Jag städar, men det blir snabbt likadant igen. I hyllorna är det ännu värre – böcker att läsa i travar överallt. Och i mitt skåp står en del av mina egna böcker staplade.
 Mitt bokskåp på kontoret.

Men allra värst är hörnet alldeles bakom min skrivbordsstol. Där har jag flera lådor och kassar som jag inte vågar städa undan. De innehåller massor av spännande saker, som jag behöver för kommande bokprojekt. Jag kan inte riktigt berätta vad de handlar om ännu, tyvärr. De ligger ett och två år fram i tiden. Jag blir inte av med stöket på många år.

Ett hörn fyllt av hemligheter…

Det positiva med de där kassarna och lådorna är att jag vet att jag har flera roliga arbeten framför mig. Nu är det dags för fler böcker. Äntligen!
Marie Oskarsson

2 kommentarer:

Lena sa...

Att ha det rörigt är kanske bra. Det heter ju : Ur kaos kommer ordning. (Jag har i och för sig aldrig märkt att det stämmer men det är en viss tröst när man letar igenom den där traven av gamla skrivblock för sjunde gången i jakt på det där smarta som man har för sig att man skrev ner nån gång på 80-talet...)

Jessika sa...

Släng inget! Spara allt!
Själv slängde jag i förra flytten min stora hög av udda porslinsskärvor som jag någon gång skulle ha till att lägga mosaik framför en kamin med. Så nu har jag inte dem längre.
Men kamin.