söndag 15 december 2013

Adventskalender - 15 december

LITTERÄRA BRODERIER
 


Det här är ett utsnitt ur ett av mina hundradagars litterära broderier. Det bygger på Arundhati Roys The God of Small Things som jag arbetade med i somras.
Här på min hemsida kan man titta på ett broderi från förra sommaren som bygger på en helt annan bok. Där kan man också få en inblick i min arbetsmetod.
Just nu broderar jag Carsten Jensens Vi, de drunknade, men det blir inte klart förrän 5 mars, så det kan jag visa en annan gång.
 
Varma hälsningar Sassa Buregren

3 kommentarer:

Unknown sa...

Blir så sugen på att göra som du Sassa, måste bara lära mig att brodera först ... :D

Anonym sa...

Kära Jonna! Inte vänta på att kunna. Bara göra. Ingen slöjdfröken tittar baksidan ... :-)
/Sassa

Monika Häägg sa...

Härligt Sassa, väntar givetvis med spänning på Carsten Jensens bok och ditt broderi. Denna underbar bok:)