onsdag 17 november 2010

Inspirerande författarbesök i Långared

Idag har jag varit på författarbesök i Långareds Skola, en fin liten skola på landsbygden. Det har blivit många skolbesök de senaste veckorna för min del, med allt från skrivarverkstäder till deckarskolor, och idag var det dags att träffa 2 stycken klasser i åk 1-3. Författarbesök är bland det roligaste med det här jobbet. Man får möjlighet att komma ut och se olika delar av landet och träffa olika sorters människor. Många har frågor om hur det är att skriva barn- och ungdomsböcker och undrar hur en dag i en författares liv kan se ut. Barnen i Långared var inget undantag. Nyfikenheten var stor och jag gick därifrån full av inspiration.

Susanne MacFie

Frosten låg vackert vit och krispig på träden när jag åkte iväg på författarbesök i Långareds Skola imorse.

1 kommentar:

Mikael sa...

Jag kan bara instämma, även om de elever som jag träffar oftast är tre år äldre. Undantagslöst är den stora majoriteten i klasserna genuint intresserade av det man har att säga. Och ALLA är trevliga!