måndag 22 november 2010

Det regnar i Hässleholm

Jag sitter i ett rum på Statt i Hässleholm och förbereder morgondagens prat på författardagen.

Det regnar och är kallt.


View from a room.

Många skulle tycka att detta var plågsamt: ensam på ett hotellrum i en småstad, med ett väder som inte inbjuder till promenad. Jag tycker att det är ljuvligt.

Dock är det synd att jag missar kvällens prisutdelning i skrivartävlingen för 13-19-åringar, Unga skrivare. Jag har varit medlem i juryn de senaste två åren och blivit imponerad av många begåvade ungdomar. Det hade varit roligt att få träffa några av dem men man kan inte vara på två ställen samtidigt.

Middag om en och en halv timme, stagediving 11.50 i morgon.

/Mikael

5 kommentarer:

inger granberg sa...

Låter intressant med skrivartävlingen för 13-19 åringar.
Många unga människor skriver väldigt bra.

Sassa Buregren sa...

Hässleholm! Det var hemma för mig. Doktorns backe. Där bodde jag mellan 5 och 17. Känns avlägset... ett annat liv. Men de åren - det är väl just de åren man formas. Undrar vem man vore om man tillbringat de åren i New York. Eller i Tasmanien ... Nu var det Hässleholm... och vi hade i alla fall tre avenyer. hybris?

Anonym sa...

Låter allt lite ruggigt... I Göteborg snöar det.
/Pia

Katja sa...

Det var en bra bild av författarlivet:)
Halvmörkt, regn, tegelhus typ femtiotal och toppen av en flaggstång med reklamvimpel i någon svensk småstad... Fint.

Anonym sa...

Hallå M! Jag tycker det låter helt fantastiskt med egentid på ett hotellrum, oavsett stad. Hmmm kan man bli författare lite snabbt och lätt? Skriva om livet som mamma då kanske... Skrattar. Har inte den talangen tyvärr så jag får hitta annat sätt att få resa bort ensam. Kram Sara ( släktingen du vet )