fredag 12 november 2010

Äntligen funkade tekniken!

Och jag kunde lägga in musikbilderna som jag ville lägga in häromdan. De är från i söndags, när Michaela, 8 år och Paulin, 9 år hälsade på och vi målade en stund och spelade. Vi lyssnade på skivan "Hush" med YoYO Ma och Bobby McFerrin. Den är en blandning av perfekt utförd klassisk musik och galet nynnande och påhittande. Först målade vi varsitt musikinstrument på ett papper som vi skickade runt tills det kom tillbaka. Sen kunde man lägga in nåt eget, och måla bakgrund.
Det är så kul att bara måla lite utan krav ibland...och att måla ihop med barn.


Michaelas musikbild

Paulin målade dit en stol framför pianot, och en skön rosa bakgrund

Jag målade in mig själv med musikerna. Önskar jag kunde spela!
Det blev inga fler Kroatienbilder idag. Kanske i helgen. Måste fortsätta med en tidskarta till en hällristningsträff imorgon.

Annika Rockström



2 kommentarer:

BBN sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
BBN sa...

Jättefint, särskilt översta, man blir sugen på att måla med några barn ju!
/Pia