måndag 8 april 2013

En ny bloggvecka börjar!

Jaha, det blev alltså vecka 15 till slut. Sådant som till en början ligger långt fram i tiden kan kännas så väldigt avlägset, och så enkelt, möjligt och självklart. Men så plötsligt (!) blir det avlägsna *nu*. Självklarheten byts mot förvåning och frågor. Kanske också lite trots... Nå, nu, denna veckan, är det alltså jag som bloggar, Rebecca Landmér.
Hej! Jag är ny på Barnboksnätet, och FCV! Ny och Glad - att jag äntligen är här. För redan som tonåring bestämde jag mig för att bli barnboksillustratör, men sedan hände så mycket, och det tog, tja, väldigt lång tid att komma tillbaka. I december kom min första bilderbok ut, 'Io längtar' (www.rebaland.se), för åldern 2-6. Den handlar om hur det kan vara att längta, att längtan kan se ut på olika sätt, och att man kan vara vän med sin längtan. Jag tänkte särskilt på växelvisa barn när jag skrev och illustrerade boken.

Nu arbetar jag med en ny bok, med lite lättsammare ton! Den handlar om havet, västkustens djur och växter, och om att fiska krabbor - som ju är så ruskigt kul, särskilt om man är sådär 2-7 år. Den kommer ut i juni, och heter 'Io fiskar krabbor'. Här ovan är ett av uppslagen, som blev klart igår kväll. Den är målad i akrylfärg, med retusch och justeringar i Photoshop.

Väl mött, och på återhörande!
Rebecca

4 kommentarer:

Jessika sa...

Åh vilken fin bild!
Och ett sådant lysande havigt hav, jättefint!
Det ska bli spännande att se hela boken, juni är ju jättesnart.

Anonym sa...

Välkommen till BarnBoksNätet Rebecca! Jag ser fram emot att läsa bloggen.
/Maud Mangold

Annika Rockström sa...

Fin bild! ska bli spännande att se och läsa boken!och välkommen till Barnboksnätet.

Rebecca Landmér sa...

Tack allihop!
Ja, hu, juni är väldigt snart... Jag hoppas jag hinner med ett responsmöte innan det är dags, och att jag har läget under kontroll!