onsdag 9 februari 2011

Kritik

Alla vet att det är bra och nyttigt med konstruktiv kritik. Kritik som får en att utvecklas och komma vidare och bli bättre i sitt skrivande. Jo, jag vet det. Det är bara det att det kan vara lite jobbigt också...
Ibland behöver man man istället en dos okritiskt beröm av typen:” jag älskar dina böcker” eller ”du är den bästa författaren”.
Om det är sant eller inte spelar ingen roll. Det är i alla fall härligt och jag blir ju så glad när jag får beröm:)
Hör här bara:
”Jättebra bok åsa 5 stjänor av mig. Alla dina böcker är bra även om jag inte läst alla, allt du skriver är sant, liksom det händer ju på riktigt. Varma kramar”
Kan man bli annat än lycklig? Mer sånt :)
/Åsa Storck

7 kommentarer:

Arro sa...

Visst är det härligt, alla behöver beröm, både unga och gamla. Negativ kritik kan aldrig få en att lyfta men det kan ett sånt där brev!

www.malinrocaahlgren.com sa...

Underbart! :)

Pia Johansson sa...

Och här kommer lite mer: vi läste ut din bok "vilse i vinterskog" hemma igår. Vi tyckte om den både jag + dotter, just fyllda 8 år. Roligt med en bok med historiskt innehåll, tyckte jag. Kändes lite ovanligt. Och den var hemsk också!

Åsa Storck sa...

Nu blev jag ännu gladare:)

Mariann sa...

Visst har du ett visst! sinne för ord och formuleringar, det har du bevisat många gånger med dina böcker-allvarliga ,spännande, roliga, men alltid med ett positivt slut, som också ofta gör, att man väntar på fortsättning.
Tag åt dig allt beröm. du förtjänar det!

Monika Häägg sa...

Sådana brev och kommentarer är nog det bästa man kan få. Det är spontant och ärligt och kommer verkligen från hjärtat!
Värmer att se orden!

Mikael sa...

Alla dina böcker är bra, även om jag inte har läst alla. Det där är en inställning som många av dem som skriver för vuxna kan avundas oss barnboksförfattare som ofta har entusiastiska läsare.