fredag 16 april 2010

Skolturné i Ale, dag 5

I dag träffade jag Nödingeskolans tre 5:or i Nödinge bibliotek, en ljus och luftig byggnad ritad av Gert Wingård. Även den här gången var det ett gäng intresserade och positiva 11-12-åringar på plats. Jag skulle bara önska att jag hade mer tid till förfogande, så att jag hann prata en stund med var och en. I varje klass finns det självklart några stycken som inte tycker om att höja sin stämma i grupp och de missar man ju lite när man tvingas hålla ett högt tempo.

Men i övrigt har det varit en helt fantastisk vecka. Jag tycker en aning synd om vuxenförfattarna, för jag är säker på att jag har mycket roligare och mer positiva läsare. Dessutom vill jag gärna buga och bocka även för lärarna och bibliotekarierna som har ordnat allt på ett suveränt sätt och matat mig med thaikäk, kaffe och kakor.

Tack till alla inblandade!


William skriver dialog i ett mobilsamtal och Edwin om en älgjakt i skogen. Båda historiena blev jättebra.

Inga kommentarer: