lördag 3 december 2011

Avslutningsvis

Avslutningsvis måste jag ju nämna Ellen, den lilla tjejen som föddes för sjutton år sedan och som betytt så mycket för mig. Ellenböckerna har tryckts om och om igen och det tackar man för. Det är det som gör att man överlever som barnboksmakare, att böckerna stannar kvar lite längre än första upplagan

.


Ja, Ellen lever verkligen, trots att det är fem år sedan jag senast gjorde en Ellenbok. Dessutom dyker hon upp i sammanhang där hon inte ens finns med i bokens berättelse, som till exempel i "Ellen och Olle som sjunger", visorna om Sockerbagaren och Pepparkaksgubbarna.
Men någon egen bok har hon ju inte fått på ett tag, så det kanske är det dags att göra en bok om Ellen. Gäller bara att hitta en riktigt bra historia och att jag trots allt inte tycker att Ellen blivit lite väl gammal. Eller är man evigt ung, om man heter Ellen?   / Catarina

8 kommentarer:

Helena Karlsson sa...

Ja! Ellen är förstås alltid aktuell och ung. :) Du kommer förstås på en bra historia! /Helena

Monika Häägg sa...

Jag tror att Ellen är evigt ung så du kan absolut göra fler böcker om henne!/ Monika

BBN sa...

Tack, Catarina för en mycket intressant vecka.
Det har varit spännande att följa din arbetsprocess och att få ta del av dina erfarenheter.

Anonym sa...

Ja, roligt och intressant!
/pia

Catarina sa...

TAck själva, det var roligt att skriva blogg, roligare än jag trodde. Jag gör det nog igen!

Anonym sa...

Jättekul att läsa dina inlägg Catarina och fler böcker om Ellen vill jag absolut se! Jag skulle gärna vilja läsa mer om dig, särskilt var du hittar inspiration och vilka förebilder du har!

Sofia

Ingela Jonasson sa...

Roligt att följa din bloggvecka Catarina, tack!

Sanna sa...

Ja, väldigt intressant att läsa om arbetsprocessen! Gärna mer sånt :)