lördag 8 maj 2010

Bilderbok

Vad vore bilderboken utan bild? Jag vill slå ett slag för några strålande nutida bilderboksillustratörer innan min bloggvecka är över. Maria Nilsson Thore som Kerstin redan skrivit om här . Lisen Adbåge som gjort t.ex. "Kurt och Kio vill ha koja", och även systern Emma som gör fina serier bl.a. Och törs man gissa att det här är en framtida talang (apropå förlagstävlingar som Maud skrev om här)?
Det finns många fler. Dom får vi återkomma till en annan gång. Nu tackar jag för mig och lämnar över stafettpinnen här till Maria Aminoff. Jag fortsätter att blogga hos mig själv. Tjingeling!
/Pia Johansson

En bilderbok som inte heller är så tokig. "Gubben som grät" med en tok-knäpp historia av den briljanta Pernilla Stalfelt och med bilder av mig. Finns på bibblan.

5 kommentarer:

Sara sa...

Ett sånt fantastiskt fint bloggande du gjort Pia!

BBN sa...

Tusen tack!
/Pia

Kerstin sa...

Tack för omväxlande och givande blogginlägg, Pia!!

Sassa Buregren sa...

Ja, väldigt bra grepp, Pia, en bra vecka!
Det är ju fint med dessa olika infallsvinklar, det gör ju det hela oväntat och spännande. Vilken fin blogg vi har!!!
Och vad många bralänkar, men vem har tid, man vill ju läsa varenda en. Hela tiden!

Annie sa...

Jag tycker att det var jätteroligt att få se Maria Nilsson Thores illustrationer! Dem tycker jag om!
annie