onsdag 20 oktober 2010

En onsdagseftermiddag

Jag får lite hjälp vid bokhyllan. Foto av Malin Fasth.

Se där, nu fick jag lite inspiration, genom denna blogg, av begåvad illustratör från Kanada med inriktning på barn. Det finns så många bra illustratörsbloggar på nätet, svenska favoriter är  Jojo Falks och den här tjejen som jag nämnt förut tror jag, bland andra.
En ny svensk blogg som ser intressant ut är denna med fokus på barns lekmiljöer, rum och ting. Där hittar jag t.ex. ett schysst ritbord där barnen själva får vara illustratörerna!
Tack för idag.
/Pia Johansson

4 kommentarer:

Caroline sa...

Kul att se lite nytt! Tack för tipsen.
Det är kul när alla bloggar.....så man kan få lite inspiration av varandra!

Jessika sa...

Jättekul!

Arro sa...

Jag gillar din lilla hjälpreda med paraplyet!
Ritbordet med lager på lager är fantastiskt, borde finnas i varje hem. Man blir rit- och målarsugen när man ser det.

Pia Johansson sa...

Ja,se det var en liten paraplykompis som dök upp...